Voorbereidingen... 153 days to go! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Alina Derickx - WaarBenJij.nu Voorbereidingen... 153 days to go! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Alina Derickx - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen... 153 days to go!

Door: Alina

Blijf op de hoogte en volg Alina

18 April 2015 | Nederland, Utrecht

Tijd voor mijn aller aller aller eerste reisverslagje!
Ik heb er zo'n zin in dat ik al heel vroeg ben gaan begonnen met schrijven, gewoon om iedereen die ik niet elke dag spreek op de hoogte te gaan houden.
Ik ben nu echt aangenomen en ik heb er zo veel zin in!
Ik ga vanaf September een halfjaar studeren aan de University of Hertfordshire in Hatfield, 30 kilometer boven London. Dit is mijn 'profileringsruimte' dat hoort bij mijn bachelor International Communication and Media. In deze profileringsruimte kan ik mezelf gaan verdiepen in een onderwerp waar ik later graag verder in wil of mezelf verbreden. Gezien het feit dat mijn studie internationaal is moest ik verplicht een half jaar naar het buitenland.
In december moest ik een keuze maken uit een boel partner universiteiten van mijn school, na alles door gelezen te hebben had ik op nummer 3 een universiteit in Aberdeen staan, op 2 een universiteit in Aarhus, Denemarken en op nummer 1 had ik Hatfield, de universiteit waarvan ik al vanaf het begin het meest enthousiast over was omdat het zo dicht bij London lag, in Engeland was en omdat het in principe de lessen aanbood die ik graag wilde volgen.
Toen begon het lange wachten en halverwege maart kreeg ik het dan eindelijk te horen, ik was ingeloot voor the University of Hertfordshire!
Vorige week heb ik alle informatie gekregen om mezelf aan te melden bij de universiteit en nu heb ik ook wel echt nog meer zin gekregen, het is een hoop geregel, soms heel frustrerend maar ook wel weer heel leuk!

Op dit moment volg ik Spaans, wat niet zo soepel loopt zoals het hoort te lopen, vreemde talen (behalve Engels!) liggen me gewoon echt niet! Daarom ben ik nu heel druk met regelen om een extra vak te volgen in Hatfield zodat ik het tweede gedeelte van Spaans kan laten vallen, en ik hoop met heel mijn hart dat dit ook echt gaat lukken, een extra vak op de University of Hertfordshire zou ik helemaal geen straf vinden, er zijn namelijk zo ontzettend veel leuke lessen!
Ik heb op dit moment al mijn lessen uitgekozen, de meesten hebben wat te maken met Event Management of Leidinggeven want dat is de richting waar ik op wil! Heel spannend!

De orientatieweek begint 19 september dus rond die datum zal ik naar Engeland vliegen! Dan begint het semester 28 september tot en met 15 januari.
Maar dan is het nog niet over, daarna heb ik nog een half (school)jaar stage om te vervullen, en mijn plan is om die ook ergens in London, of de omgeving ervan te doen, ook in de richting van event management.
Per 1 Juli verhuis in ook weer terug vanuit Utrecht naar m'n ouders in Dieren om vervolgens eerst nog een tijdje heerlijk te genieten van de Spaanse zon, dan in augustus nog mijn 19e verjaardag vieren en nog even heerlijk te genieten van mijn zomervakantie, het lijkt nog zo ver weg maar voor ik het weet zal het al wel zover zijn, ik vind het nu nog erg vreemd om te bevatten.

  • 18 April 2015 - 15:59

    Martijn:

    Hey Alina,
    Geniet ervan, van alle voorbereidingen en van een leuke tijd daar.
    Veel ervaring opdoen en je goed ontwikkelen.
    Ik hoop dat wij tussendoor nog de gelegenheid hebben om jou met een bezoekje te vereren.
    Xx

  • 19 April 2015 - 08:20

    Jeanette Heck-Arendsen:

    Ben heel benieuwd naar al je toekomstige verhalen.
    Geniet maar eerst van de voorbereidingen.
    Heel veel succes met alles Alina.
    Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alina

Hoi! Ik ben Alina, 18 jaar oud en ik studeer International Communication and Media. In September ga ik voor 5 maanden studeren aan de University of Hertfordshire in Engeland. Daarna ga ik (hopenlijk) stage lopen in London, maar dat is nog niet zeker. Via deze weg wil ik iedereen thuis op de hoogte houden van mijn leven daar!

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 4157

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Februari 2016

Studeren in Hatfield!

Landen bezocht: