Maand van laatste dingen... 104 days to go! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Alina Derickx - WaarBenJij.nu Maand van laatste dingen... 104 days to go! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Alina Derickx - WaarBenJij.nu

Maand van laatste dingen... 104 days to go!

Door: Alina

Blijf op de hoogte en volg Alina

02 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Hoi allemaal!
De laatste maand is aangebroken! Het duurt nog even voordat ik weg ben naar Engeland natuurlijk, maar dit is mijn laatste maand in Utrecht, mijn laatste maand bij mijn baantje in de Pathé bioscoop, en het laaste maandje school!
Met die laatste ben ik het meest bij mee, mijn motivatie is zo laag, ik kan niet wachten tot ik op vakantie ga!
Het is nu nog even hard werken, ik heb volgende week dinsdag mijn mondeling Spaans, de week daarop nog twee Spaans tentamens, een hertentamen over Media Law en Media Trends en een tentamen over Change Management en Organisational Behaviour.

Even een vervolg op het verhaal over mijn idee voor Spaans van de vorige post; dit is helaas niet doorgegaan, waar ik ontzettend van baalde. Management heeft besloten dat iedereen die begonnen is met de talen in het tweede jaar (wij zijn het laatste jaar dat deze talen krijgt, en alle jaren voor mij), deze ook moeten afronden. Dus zonder mijn punten voor Spaans zal ik geen diploma krijgen. Dit was een grote klap in mijn gezicht, omdat ik er niet veel vertrouwen in had dat mij dit zou lukken, zeker als ik het dit jaar niet haal, en ik het dan het vierde jaar, met een jaar zonder lessen uit het niets wel ineens zou halen. Ik ben nu keihard aan het leren, studeren en oefenen om het nu dit jaar gewoon nog te halen, en we hopen voor het beste. En wie weet is er over anderhalf jaar wel veel veranderd op dit gebied en kunnen de regels een beetje aangepast worden.
Ik heb vooralsnog nog steeds een extra course op mijn lijst staan die ik wil doen, simpelweg omdat ik het leuk vond!

Voor de geïnteresseerden, hier de courses die ik (vooralsnog) ga volgen in Hatfield:
The Event Experience: The module will examine positive and negative experiential impacts of events upon participants, supplemented with the study of examples of best and worst practice. Students will be taught relevant methods of market research used in identifing consumer needs, and the link between their findings and subsequent design considerations. The segmentation of event stakeholders and relating these segments to the event experience will be studied. The investigation of marketing techniques for targeting stakeholders provides a basis upon which students will be able to develop marketing strategies.
The Event Industry: The module is designed to introduce students to the event industry, special event tourism and the processes of planning for such events. Students will explore the nature and scope of events and the event experience alongside the examination of event tourism typologies. This module will enable students to gain an appreciation of the political, economic and environmental costs and benefits of local, national and international events. This module will focus on mega events though to smaller community festival tourism, live communications and business tourism.
Managing People: Managing people aims at providing students with an introduction of the management of people in organisations. Managing people activities will be introduced from both strategic and operational perspectives. The role of the HR function and the line manager will be introduced.
Operations Management in Events: This module provides an introduction to the management of operations for the event planner and venue provider by considering theories, tools and techniques to assist in the analysis, planning, implementing and evaluation of events. It takes a holistic view of an event enterprise, and links traditional topics within operations management to provide a coherent and practical approach specifically for the events manager.
Creative Problem Solving for Managers: This module is very practically-oriented, intended for students wishing to become an effective manager, consultant, or business analyst. The really important problems and crucial decisions faced by managers in their work are often complex, and ill-defined. Problem-structuring (or soft systems) methods have been developed to help us cope in these challenging, unstructured situations. Often, managers are faced with different perspectives, worrying uncertainties or multiple interacting and dynamic factors. Therefore, rigorous analysis of these ill-defined problems required both creative and system-based approaches.

Mijn vlucht is ook geboekt! Samen met Lisa, 4 koffers, handbagage en een golftas vertrekken wij met z'n tweeën op 15 September om 12.00 's middags, de afteldatum heb ik nu ook bijgesteld naar de 15e; nog 104 dagen!!

Een paar dagen geleden heb ik (eindelijk) meer informatie gekregen over mijn Erasmus beurs, en mij daarvoor ingeschreven, en vandaag kreeg ik eindelijk ook mijn student nummer voor de University of Hertfordshire! Dus ik heb ook mijn accomodatievoorkeuren opgegeven en ik ben super benieuwd waar ik terecht ga komen straks!

Op dit moment ben ik ook druk bezig met het versturen van sollicitaties voor mijn stageperiode. Op dit moment doe ik het meer voor de procedure of het zoeken naar vacatures en het schrijven van motivatiebrieven, ik heb het gevoel dat het nog een beetje te vroeg is voor een stage in Februari. Ik krijg nauwelijks reacties op mijn mailtjes. Ik heb nog maar 1x een afwijzing gekregen, voor de rest van mijn sollicitaties heb ik helaas geen reactie gekregen, dat is wel super frustrerend! Maar hoe vaker ik solliciteer, hoe meer ik er van leer, en dat is natuurlijk altijd positief!

De afgelopen maanden heb ik wel geleerd dat de voorbereidingen voor een studie in het buitenland voornamelijk veel bestaat uit wachten, ook heb ik geleerd dat ik daar helaas super slecht in ben...
Maar aan de andere kant gaat het ook zo super snel. Over een maand ben ik alweer verhuisd en ga ik bijna op mijn (welverdiende, al zeg ik het zelf) vakantie naar Spanje!

Wanneer ik weer een hoop dingen te vertellen heb, zal ik weer een berichtje plaatsen.

Liefs, xxx Alina.

p.s. reageer met je email hieronder, of vul je emailadres in aan de zijkant bij 'aanmelden voor de mailinglijst' om op te hoogte gehouden worden van berichtjes op deze blog via email!

  • 02 Juni 2015 - 20:58

    Shirley:

    spannend allemaal alina.! Wens je heel veel plezier met alle voorbereidingen nog! Xx shirley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alina

Hoi! Ik ben Alina, 18 jaar oud en ik studeer International Communication and Media. In September ga ik voor 5 maanden studeren aan de University of Hertfordshire in Engeland. Daarna ga ik (hopenlijk) stage lopen in London, maar dat is nog niet zeker. Via deze weg wil ik iedereen thuis op de hoogte houden van mijn leven daar!

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 4162

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Februari 2016

Studeren in Hatfield!

Landen bezocht: