Eerste update vanuit de UK! 19 days in! - Reisverslag uit Hatfield, Verenigd Koninkrijk van Alina Derickx - WaarBenJij.nu Eerste update vanuit de UK! 19 days in! - Reisverslag uit Hatfield, Verenigd Koninkrijk van Alina Derickx - WaarBenJij.nu

Eerste update vanuit de UK! 19 days in!

Door: Alina

Blijf op de hoogte en volg Alina

04 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Hatfield

Hoi allemaal!

Het heeft even geduurd, maar hier is dan eindelijk mijn eerste update vanuit de UK!
Inmiddels ben ik in mijn kamertje getrokken, mijn flatmates ontmoet en een aantal keer naar London geweest.
Het enige wat ik nog niet gedaan heb tot nu toe is naar les gaan! Ik ben hier morgen twintig dagen en heb dan morgen eindelijk mijn eerste schooldag! Vakantie is nu echt over, het heeft lekker lang geduurd!
Het is hier echt geweldig, zo veel indrukken dat ik niet weet waar ik moet beginnen...

De eerste dag na een korte vlucht met Lisa en een busritje van een half uurtje zijn we in Hatfield aan gekomen, toen hebben we er anderhalf uur over gedaan om onze koffers een rotheuvel op te sjouwen, een heuvel waar je normaal een kwartiertje, twintig minuten over doet welteverstaan. Ik denk dat ik voor altijd haatgevoelens aan die heuvel over ga houden.
We hebben fietsen gehuurd en zijn de eerste dagen een beetje rond gaan fietsen, boodschappen gedaan etc.
Ook zijn we meteen al in de eerste week naar London geweest, wat een ongelofelijk mooie stad, ik denk niet dat ik er ooit genoeg van ga krijgen, er is altijd wel wat nieuws te zien. We zijn nu inmiddels drie keer in London geweest en er zijn nog steeds plekjes waar we naar toe moeten, o.a. Camden en het Olympisch park staat nog op mijn lijstje. Tot nu toe vind ik Leicester Square en het theather gebied heel erg gaaf, echt een van mijn favoriete delen om rond te lopen, en er staan al zeker een aantal musicals op mijn lijstje om bij te gaan wonen (The Lion King, American Idiot...) Een paar dagen geleden hebben we ook even rond gelopen in Notting Hill, en ik ben er zeker van, ooit ga ik daar wonen, maar eerst sparen ;).

Ook zijn we met een aantal Italianen een dagje naar Cambridge geweest, ook die stad is geweldig mooi, we hebben een boottochtje gemaakt in de rivieren die rond de University of Cambridge zitten, ik vond het heel gaaf om die universiteit waar ik toch een diploma van heb mogen ontvangen een aantal jaar geleden te zien. Je kan wel echt merken dat dit niet is weggelegd voor de arme student, mensen die in Cambridge wonen en zeker weten de mensen die de op de universiteit daar zitten hebben behoorlijk wat geld.

Mijn schoolrooster is sinds gisteren ook eindelijk compleet;
Maandag:
10.00-11.00 The Event Industry Lecture
11.00-12.00 The Event Experience Tutorial
13.00-15.00 Creative Problem Solving for Managers Lectorial
15.00-16.00 The Event Experience Lecture
Dinsdag:
10.00-11.00 Managing People Tutorial
Woensdag:
10.00-11.00 Managing People Lecture
Donderdag:
9.00-10.00 The Event Industry Tutorial
En de rest van de dagen ben ik vrij! Niks te klagen dus.
Het enige waar ik nog steeds op zit te wachten is de handtekening op een simpel formulier hier in Engeland zodat ik eindelijk mijn erasmus beurs rond kan krijgen, echt heel erg frustrerend dat ik die nog steeds niet heb aangezien dit formulier end mei naar de universiteit is verstuurd.
Maar dat alles mag de pret niet drukken, want ik zit hier nu al negentien dagen! Soms voelt het alsof het al eeuwen is en soms voelt het alsof ik hier pas net ben.

Mijn accomodatie is top! De kamer zag er nog beter uit dan op de foto's (minpuntje; de kamer heeft een fel oranje muur! haha, ze wisten vast dat er een Nederlander kwam wonen!), mijn flatgenoten zijn super aardig en ik heb het hier enorm naar mijn zin. Ik woon op de begane grond van het gebouw, en ik deel drie douches en twee wc's en één keuken met vijf andere mensen, drie jongens en twee meiden. De jongens zijn allemaal internationaal, net als ik. Ze komen uit Australië, Hongarije en Canada en de twee meisjes zijn Brits. Ik kan het met iedereen goed vinden, en vooral met de meiden, we zitten vaak thee te drinken in de keuken (een nieuwe verslaving van me) en lekker te kletsen. Een nadeel van deze accomodatie is alleen de bouwwerkzaamheden. Zo'n drie meter vanaf mijn raam is het hek van de bouwplaats waar ze bezig zijn om nog meer accomodatie op te bouwen, en deze lui beginnen elke dag om 7 uur in de ochtend, dat is best vroeg!

Ook heb ik al wat mee gemaakt wat wat minder leuk was; vorige week zaterdag werd ik snachts om vier uur wakker van een hoop lawaai in de keuken, ik dacht dat een flatgenoot wat vrienden had meegenomen naar de flat na een feestje dus ik ging mn bed uit om even de keukendeur dicht te doen zodat ik weer verder kon slapen, toen ik de keuken binnen kwam zaten er zes onbekende mensen in plaats van een flatgenoot en zijn vrienden, ze hadden in de flat ingebroken, ze zeiden dat er een 'geheime' manier was om naar binnen te komen en dat ze dat wisten omdat ze hier voor ons hadden gewoond, ze wilden gewoon even herinneringen ophalen. Gelukkig gingen ze snel weg en zijn ze ook niet meer terug gekomen, maar het was best eng!

Ik denk dat ik nu wel genoeg verhalen verteld heb, de volgende keer kan ik vertellen over hoe mijn lessen zijn, hier heb ik echt heel veel zin in!

Laat vooral een reactie achter!

Liefs xxx Alina

p.s. reageer met je email hieronder, of vul je emailadres in aan de zijkant bij 'aanmelden voor de mailinglijst' om op te hoogte gehouden worden van berichtjes op deze blog via email!

  • 04 Oktober 2015 - 16:44

    Lisette:

    Een leuk verslag. Maak er wat van het komend schooljaar. Veel succes

  • 04 Oktober 2015 - 17:00

    Bianca:

    Lieve Alinea,
    Super leuk om te lezen! Ik blijf je volgen

  • 04 Oktober 2015 - 20:02

    Martijn:

    Leuk Alina.
    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt. Af en toe even skypen om elkaar te zien.
    Mis je wel, maar ben blij dat het zo goed gaat. Trots op je.
    Nog 2 weken en dan mag je ons rondleiden in Londen.
    Love you
    Xxxx Martijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alina

Hoi! Ik ben Alina, 18 jaar oud en ik studeer International Communication and Media. In September ga ik voor 5 maanden studeren aan de University of Hertfordshire in Engeland. Daarna ga ik (hopenlijk) stage lopen in London, maar dat is nog niet zeker. Via deze weg wil ik iedereen thuis op de hoogte houden van mijn leven daar!

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 1569
Totaal aantal bezoekers 4158

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Februari 2016

Studeren in Hatfield!

Landen bezocht: